The power of habit: why we do what we do in life and business

Autor: Charles Duhigg
Editora: Random House Inc.

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Sinopse

Now in trade paperback, featuring a new afterword from the author. The break-out New York Times bestseller The Power of Habit shows us that by understanding the three-step “loop” all habits form in our brains—cue, routine, reward—we can change our behavior and take control over our lives.“We are what we repeatedly do,” Aristotle once said. “Excellence, then, is not an act, but a habit.” On the most basic level, a habit is a simple neurological loop: there is a cue (my mouth feels gross), a routine (hello, Crest), and a reward (ahhh, minty fresh). Understanding this loop is the key to exercising regularly or becoming more productive at work or finally tapping into reserves of creativity. As this book shows, tweaking even one habit, as long as it’s the right one, can have staggering effects. In The Power of Habit, award-winning New York Times business reporter Charles Duhigg takes readers inside labs where brain scans record habits as they flourish and die; classrooms in which students learn to boost their willpower; and boardrooms where executives dream up products that tug on our deepest habitual urges. Full of compelling narratives that will appeal to fans of Michael Lewis and Daniel Pink, The Power of Habit contains an exhilarating argument: our most basic actions are not the product of well-considered decision making but outgrowths of habits we often do not realize exist. By harnessing this new science, we can transform our lives.

Dados

Título: The Power Of Habit: Why We Do What We Do In Life And Business

ISBN: 9780812981605

Idioma: Inglês

Encadernação: Brochura

Páginas: 416

Ano copyright: 2014

Ano de edição: 2014

Edição:

Participantes

Autor: Charles Duhigg

Autor

CHARLES DUHIGG

Charles Duhigg é repórter investigativo do New York Times. Foi autor e colaborador do Golden Opportunities (2007), uma série de artigos que examinavam como empresas estão tentando se aproveitar de americanos em idade avançada, The Reckoning (2008), que estudava as causas e consequências da crise financeira, e Toxic Waters (2009), sobre o agravamento da poluição da água nos EUA e a reação dos órgãos reguladores. Por seu trabalho, Duhigg recebeu os seguintes prêmios: National Academies of Sciences, National Journalism, George Polk, Gerald Loeb, entre outros, e foi parte de um grupo de finalistas do Prêmio Pulitzer de 2009.