Home › Livros › Humanidades › Crítica e Teoria Literária
Autor: Oscar Wilde
Editora: David Zwirner
PREVISÃO DE POSTAGEM: Até 8 dias úteis.
R$ 110,90
em até 3x sem juros
In The Critic as Artist—arguably the most complete exploration of his aesthetic thinking, and certainly the most entertaining—Oscar Wilde harnesses his famous wit to demolish the supposed boundary between art and criticism.Subtitled Upon the Importance of Doing Nothing and Discussing Everything, the essay takes the form of a leisurely dialogue between two characters: Ernest, who insists upon Wilde’s own belief in art’s freedom from societal mandates and values, and a quizzical Gilbert. With his playwright’s ear for dialogue, Wilde champions idleness and contemplation as prerequisites to artistic cultivation. Beyond the well-known dictum of art for art’s sake, Wilde’s originality lays an argument for the equality of criticism and art. For him, criticism is not subject to the work of art, but can in fact precede it: the artist cannot create without engaging his or her critical faculties first. And, as Wilde writes, “To the critic the work of art is simply a suggestion for a new work of his own.”The field of art and criticism should be open to the free play of the mind, but Wilde plays seriously, even prophetically. Writing in 1891, he foresaw that criticism would have an increasingly important role as the need to make sense of what we see increases with the complexities of modern life. It is only the fine perception and explication of beauty, Wilde suggests, that will allow us to create meaning, joy, empathy and peace out of the chaos of facts and reality.
Título: The Critic As Artist
ISBN: 9781644230039
Idioma: Inglês
Encadernação: Brochura
Formato: 11 x 18
Páginas: 144
Ano copyright: 2019
Coleção:
Ano de edição: 2019
Edição: 1ª
Região:
Idioma:
Legenda:
País de produção:
Formato de tela:
Áudio Original:
Tempo de Duração:
Quantidade de discos:
Selo:
Código:
Autor: Oscar Wilde
Oscar Wilde (1854-1900) nasceu na Irlanda em 1854. Ao longo de sua carreira como escritor, produziu poemas, contos, ensaios e um único romance: O retrato de Dorian Gray. As peças teatrais alçaram-no ao sucesso na última década do século XIX. O êxito literário também lhe rendeu uma situação financeira abastada, que lhe proporcionou, consequentemente, uma vida desregrada e extravagante. Em maio de 1895, acabou condenado a dois anos de trabalhos forçados por cometer sodomia – a homossexualidade era considerada crime na época. A prisão foi sua ruína. Em 1897, mudou-se para Paris e passou a usar o pseudônimo Sebastian Melmoth. Morreu em 1900, de meningite – agravada pelo alcoolismo e pela sífilis.