Home › Livros › Artes › Fotografia
Autor: Sebastiao Salgado | Alan Riding
Editora: Taschen BR
PREVISÃO DE POSTAGEM: Até 40 dias úteis.
Não consta quantidade deste produto em nossos estoques.
Poderá ser importado mediante checagem prévia de disponibilidade.
R$ 620,00
em até 3x sem juros
"What is it about a dull yellow metal that drives men to abandon their homes, sell their belongings and cross a continent in order to risk life, limbs and sanity for a dream?" - Sebastiao Salgado When Sebastiao Salgado was finally authorized to visit Serra Pelada in September 1986, having been blocked for six years by Brazil's military authorities, he was ill-prepared to take in the extraordinary spectacle that awaited him on this remote hilltop on the edge of the Amazon rainforest. Before him opened a vast hole, some 200 meters wide and deep, teeming with tens of thousands of barely-clothed men. Half of them carried sacks weighing up to 40 kilograms up wooden ladders, the others leaping down muddy slopes back into the cavernous maw. Their bodies and faces were the color of ochre, stained by the iron ore in the earth they had excavated. After gold was discovered in one of its streams in 1979, Serra Pelada evoked the long-promised El Dorado as the world's largest open-air gold mine, employing some 50,000 diggers in appalling conditions. Today, Brazil's wildest gold rush is merely the stuff of legend, kept alive by a few happy memories, many pained regrets-and Sebastiao Salgado's photographs. Color dominated the glossy pages of magazines when Salgado shot these images. Black and white was a risky path, but the Serra Pelada portfolio would mark a return to the grace of monochrome photography, following a tradition whose masters, from Edward Weston and Brassai to Robert Capa and Henri Cartier-Bresson, had defined the early and mid-20th century. When Salgado's images reached The New York Times Magazine, something extraordinary happened: there was complete silence. "In my entire career at The New York Times," recalled photo editor Peter Howe, "I never saw editors react to any set of pictures as they did to Serra Pelada." Today, with photography absorbed by the art world and digital manipulation, Salgado's portfolio holds a biblical quality and projects an immediacy that makes them vividly contemporary. The mine at Serra Pelada has been long closed, yet the intense drama of the gold rush leaps out of these images. This book gathers Salgado's complete Serra Pelada portfolio in museum-quality reproductions, accompanied by a foreword by the photographer and an essay by Alan Riding.Soon available in a signed and limited Collector's Edition and as an Art Edition.
Título: Gold
ISBN: 9783836575089
Idioma: Inglês
Encadernação: Capa dura
Formato:
Páginas: 208
Ano copyright:
Coleção:
Ano de edição: 2019
Edição: 1ª
Região:
Idioma:
Legenda:
País de produção:
Formato de tela:
Áudio Original:
Tempo de Duração:
Quantidade de discos:
Selo:
Código:
Autor: Sebastiao Salgado | Alan Riding
Sebastião Salgado nasceu na cidade mineira de Aimorés, em 1944, mas vive em Paris desde fins da década de 1960. Obteve o mestrado em Economia pela Universidade de São Paulo, em 1968, e tornou-se doutor pela Université de Paris, em 1971. Trabalhou na Organização Internacional do Café, em Londres, entre 1971 e 1973, antes de retornar a Paris e passar a fotografar profissionalmente para a agência Sgyma em 1974. Transferiu-se no ano seguinte para a Gamma, iniciando a documentação sobre as condições de vida dos camponeses e índios latino-americanos que o tornaria mundialmente conhecido. Em 1979 deixou a Gamma pela prestigiosa agência Magnum, que chegou a presidir e na qual permaneceu até 1994, ano em que criou, com sua esposa Lélia Wanick Salgado, a Amazonas Imagens. Em 1982 foi contemplado com o prêmio Eugene Smith (EUA), inaugurando assim uma longa série de importantes prêmios internacionais, entre os quais se destacam o World Press (Holanda, 1985), o Oscar Barnack (Alemanha, 1985 e 1992), o Erna e Victor Hasselblad (Suécia, 1989), e o de Fotojornalismo do International Center of Photography (EUA, 1990). Recebeu ainda diversas outras honrarias, sendo representante especial da Unicef e membro honorário da Academia das Artes e Ciências dos Estados Unidos. É autor, entre outros, de Trabalhadores (1997), Terra (1997), premiado com o Jabuti 1998 na categoria Reportagem, Serra Pelada (1999), Êxodos (2000), África (2007) e Gênesis (2013).